آموزش و کارورزی یاریگر

اقدامات بالینی یکپارچه، آموزش و پژوهش

. آموزش

      انسان یک موجود یکپارچه است و به طریقه اولی، کمک به درمانجو برای درک دلایل اساسی رفتارها، مشکلات، افکار و احساسات را بدون اقدام یکپارچه نگر مقرون به صرفه نمی‌دانیم. در این راستا یکی از اهداف خرد یاریگر، آموزش‌هایی است که به صورت آموزش‌های عمومی و تخصصی از یک طرف و آموزش کارورزی از طرف دیگر انجام می‌شود.

. کارورزی در یاریگر

      یکی از مشکلات افرادی که در تحصیلات خود را در رشته های روان شناسی کاربردی (و از نظر ما روان شناسی بالینی، مشاوره و سلامت) به اتمام می‌رسانند، کمبود تجربه عملی در حیطه‌ای است که تحصیل کرده اند. در گذشته نه چندان دور فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و یا دانشجویان دوره دکتری برای کسب پروانه اشتغال از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ملزم به گذراندن دوره کارورزی بودند، اما بنا به دلایل غیر فنی، در سال های اخیر این آیین نامه لغو و دوره کارورزی روانشناسی یه یک دوره اختیاری ولی مورد تاکید سازمان تبدیل شد. با وجود نبود اختیاری ولی مورد تاکید بودن کارورزی، اثرات و نکات مثبت این دوره ها در هیچ کجای جهان پهناور بر هیچ متخصصی پوشیده نیست.

      یاریگر در اجرای بند 1 ماده 2 و بند 1 ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، و مطابق “دستورالعمل دوره کارورزی متقاضیان پروانه اشتغال” از سال 1385جزو مراکز مورد تایید سازمان نظام برای گذراندن دوره کارورزی بوده است. متخصصین یاریگر هر سال برای انتخاب کارورز، توانایی های علمی و عملی آنها را بررسی کرده و سپس، با در نظر گرفتن الزامات و ویژگی ها، آنها را برای کارورزی انتخاب می‌کنند.

اگر علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های کارورزی کلینیک یاریگر هستید، می‌توانید از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای دپارتمان آموزش یاریگر ارسال فرمایید. پس از بررسی اطلاعات، مسوولین آموزش کلینیک با شما تماس خواهند گرفت.