تست ذهنیتهای طرحوارهای
لطفا برای مشاهده نتیجه تست، اطلاعات زیر را بصورت صحیح وارد نمایید:
مشاهده نتیجه
پرسش ۱: دیگران باید به من احترام بگذارند و درعینحال حق ندارند به من امر و نهی کنند.
پرسش ۲: احساس میکنم دیگران مرا میپذیرند و قبول دارند.
پرسش ۳: خود را شایستهی لذت نمیدانم.
پرسش ۴: احساس میکنم که اساساً فردی بیکفایت، نالایق و بیارزش هستم.
پرسش ۵: برای تنبیه خود، تکانههای آسیبزا دارم (مانند آسیب زدن به خود).
پرسش ۶: احساس سرگشتگی میکنم.
پرسش ۷: برای من سخت است که شخصیت واقعیام را نشان دهم.
پرسش ۸: برای جلوگیری از تعارض، بحث و جدل یا طرد شدن، سخت تلاش میکنم که مردمدار باشم.
پرسش ۹: نمیتوانم خود را ببخشم.
پرسش ۱۰: کارهایی انجام میدهم تا مرکز توجه دیگران باشم.
پرسش ۱۱: وقتی دیگران به خواستههایم بیتوجهی میکنند، عصبی میشوم.
پرسش ۱۲: در کنترل تکانههایم مشکل دارم.
پرسش ۱۳: اگر به هدفم نرسم، بهراحتی دلسرد شده و دست از کار میکشم.
پرسش ۱۴: خشم و غیظ شدیدی دارم.
پرسش ۱۵: تکانشی رفتار میکنم یا بهسرعت هیجاناتم را بروز میدهم، بهگونهای که موجب ناراحتی دیگران یا آشفتگی خودم میشود.
پرسش ۱۶: اگر اتفاقات بدی رخ دهد، به دلیل نقص و ایرادهای من است.
پرسش ۱۷: احساس آرامش و راحتی میکنم.
پرسش ۱۸: برای آنکه مورد محبت و تأیید دیگران قرار بگیرم، خود را مطابق میلشان تغییر میدهم.
صفحه بعد >
< صفحه قبل
پرسش ۱۹: احساس تعلق خاطر به دیگران دارم.
پرسش ۲۰: وقتی با مشکلی روبهرو میشوم، سخت تلاش میکنم که خودم آن را حل کنم.
پرسش ۲۱: برای انجام کارهای روزمره یا خستهکننده، نظم و پشتکار ندارم.
پرسش ۲۲: اگر با دیگران مقابله نکنم، از من سوءاستفاده میکنند یا مرا نادیده میگیرند.
پرسش ۲۳: احساس میکنم که مجبورم از اطرافیانم مراقبت کنم.
پرسش ۲۴: اگر به دیگران اجازه دهید به شما زور بگویند یا شما را مسخره کنند، بازندهی نهایی خودتان هستید.
پرسش ۲۵: وقتی از دست دیگران عصبانی هستم، به آنها حمله میکنم.
پرسش ۲۶: اگر خشمگین شوم، اغلب نمیتوانم خود را کنترل کنم و قشقرق به پا میکنم.
پرسش ۲۷: مهمترین مسئلهی زندگی من این است که نفر اول باشم (مثلاً مشهورترین، موفقترین، سالمترین یا قدرتمندترین).
پرسش ۲۸: نسبت به بسیاری از چیزها بیتفاوت هستم.
پرسش ۲۹: میتوانم مشکلاتم را عاقلانه حل کنم، بدون آنکه اجازه دهم هیجاناتم مرا از پای درآورند.
پرسش ۳۰: چارهاندیشی برای موقعیتها را کاری عبث و بیهوده میدانم.
پرسش ۳۱: به هیچ وجه نمیتوانم توقعاتم را کم کنم.
پرسش ۳۲: حمله، بهترین دفاع است.
پرسش ۳۳: نسبت به دیگران بیتفاوت، نامهربان و سنگدل هستم.
پرسش ۳۴: کاملاً بیتفاوت هستم (نه با خودم، نه با هیجاناتم و نه با اطرافیانم ارتباطی دارم).
پرسش ۳۵: بردهی بیچونوچرای هیجاناتم هستم.
پرسش ۳۶: کارد به استخوانم رسیده است (کاملاً مستأصل هستم).
صفحه بعد >
< صفحه قبل
پرسش ۳۷: به دیگران اجازه میدهم مرا دستکم بگیرند و از من انتقاد کنند.
پرسش ۳۸: در روابط اجتماعی به طرف مقابل اجازه میدهم بر من مسلط شود.
پرسش ۳۹: احساس میکنم که از مردم فاصله گرفتهام.
پرسش ۴۰: بدون فکر حرف میزنم، بهگونهای که دیگران آزرده میشوند یا بعداً از کارم پشیمان میشوم.
پرسش ۴۱: سخت کار میکنم یا ورزش میکنم تا به مشکلات آزاردهنده فکر نکنم.
پرسش ۴۲: از دست کسانی که میخواهند آزادی یا استقلالم را بگیرند، عصبانی میشوم.
پرسش ۴۳: احساس میکنم که اصلاً وجود ندارم.
پرسش ۴۴: بدون توجه به احساسات و نیازهای دیگران، هر کاری که بخواهم انجام میدهم.
پرسش ۴۵: نمیتوانم به خودم استراحت بدهم یا تفریح کنم، مگر آنکه همهی کارها را مطابق معیارهایم انجام دهم.
پرسش ۴۶: وقتی عصبانی هستم، هر چیزی که دم دستم باشد، پرت میکنم.
پرسش ۴۷: از دست دیگران بهشدت خشمگین هستم.
پرسش ۴۸: احساس میکنم که به دیگران تعلق خاطر دارم.
پرسش ۴۹: خشم زیادی در درونم نهفته است، بهگونهای که باید آن را تخلیه کنم.
پرسش ۵۰: احساس تنهایی میکنم.
پرسش ۵۱: تلاش میکنم در هر کاری بهترین باشم.
پرسش ۵۲: برای فرار از احساساتم، به فعالیتهای آرامشبخش یا هیجانانگیز روی میآورم (مانند کار کردن، خوردن، خرید کردن یا تماشای تلویزیون).
پرسش ۵۳: عدالت وجود ندارد، پس بهتر است از دیگران برتر باشید.
پرسش ۵۴: وقتی عصبانی هستم، اغلب کنترلم را از دست داده و دیگران را تهدید میکنم.
صفحه بعد >
< صفحه قبل
پرسش ۵۵: بهجای آنکه نیازهایم را بیان کنم، به دیگران اجازه میدهم راه خود را بروند.
پرسش ۵۶: اگر کسی با من موافق نباشد، پس برضدم است.
پرسش ۵۷: برای اینکه تحت تأثیر افکار و احساسات آزاردهنده قرار نگیرم، همیشه خود را مشغول کار میکنم.
پرسش ۵۸: اگر از دست دیگران عصبانی شوم، آدم بدی هستم.
پرسش ۵۹: نمیخواهم با مردم ارتباط برقرار کنم.
پرسش ۶۰: چنان عصبانی هستم که ممکن است به کسی آسیب بزنم یا او را بکشم.
پرسش ۶۱: احساس میکنم که لیاقت یک زندگی باثبات و ایمن را دارم.
پرسش ۶۲: میدانم چه زمانی هیجاناتم را نشان دهم و چه زمانی آنها را کنترل کنم.
پرسش ۶۳: اگر کسی مرا تنها بگذارد یا به حال خود رها کند، عصبانی میشوم.
پرسش ۶۴: احساس میکنم که با مردم ارتباطی ندارم.
پرسش ۶۵: خود را مجبور به انجام کارهای ناخوشایند نمیکنم، حتی اگر بدانم به نفعم است.
پرسش ۶۶: گاهی قانونشکنی میکنم و بعداً پشیمان میشوم.
پرسش ۶۷: احساس شرم میکنم.
پرسش ۶۸: به بیشتر مردم اعتماد دارم.
پرسش ۶۹: اول عمل میکنم، بعد به کارم فکر میکنم.
پرسش ۷۰: خیلی زود بیحوصله میشوم و علاقهام را از دست میدهم.
پرسش ۷۱: حتی در جمع نیز احساس تنهایی میکنم.
پرسش ۷۲: نمیتوانم مانند دیگران از فعالیتهای لذتبخش بهره ببرم، چون خود را شایستهی آن نمیدانم.
صفحه بعد >
< صفحه قبل
پرسش ۷۳: خواستههایم را بیان میکنم، بدون آنکه آرامشم را از دست بدهم.
پرسش ۷۴: احساس میکنم در مقایسه با بیشتر مردم، فردی خاص و برتر هستم.
پرسش ۷۵: مراقبت از دیگران برایم اهمیتی ندارد.
پرسش ۷۶: وقتی دیگران به من میگویند چه احساسی باید داشته باشم یا چگونه رفتار کنم، عصبانی میشوم.
پرسش ۷۷: اگر بر دیگران تسلط نداشته باشید، آنها بر شما مسلط خواهند شد.
پرسش ۷۸: بدون توجه به پیامدها، احساساتم را بروز میدهم یا تکانشی رفتار میکنم.
پرسش ۷۹: دوست دارم دیگران را به دلیل رفتارشان با خودم، سرزنش کنم.
پرسش ۸۰: قادر به مراقبت از خودم هستم.
پرسش ۸۱: به دیگران زیاد ایراد میگیرم.
پرسش ۸۲: برای رسیدن به اهدافم، تحت فشار دائمی هستم.
پرسش ۸۳: سعی میکنم اشتباه نکنم، زیرا در غیر این صورت خود را تحقیر خواهم کرد.
پرسش ۸۴: مستحق تنبیه شدن هستم.
پرسش ۸۵: میتوانم تغییر کنم یاد بگیرم و پیشرفت کنم.
پرسش ۸۶: میخواهم به افکار و احساسات آزاردهنده توجه نکنم.
پرسش ۸۷: از دست خودم عصبانی هستم.
پرسش ۸۸: هیچ احساسی ندارم.
پرسش ۸۹: مجبورم در هر کاری بهترین باشم.
پرسش ۹۰: برای دستیابی به معیارهایم، لذت، سلامتی و خوشحالیام را فدا کردهام.
صفحه بعد >
< صفحه قبل
پرسش ۹۱: از دیگران توقع زیادی دارم.
پرسش ۹۲: اگر عصبانی شوم، کنترلم را از دست میدهم و ممکن است به دیگران صدمه بزنم.
پرسش ۹۳: آسیبپذیرم.
پرسش ۹۴: آدم بدی هستم.
پرسش ۹۵: احساس امنیت میکنم.
پرسش ۹۶: احساس میکنم دیگران مرا درک میکنند، به حرف دلم گوش میدهند و تأییدم میکنند.
پرسش ۹۷: کنترل تکانههایم برایم غیرممکن است.
پرسش ۹۸: وقتی عصبانی میشوم وسایل دم دستم را میشکنم.
پرسش ۹۹: اگر بر دیگران سلطه پیدا کنم، هیچ اتفاقی برایم نمیافتد.
پرسش ۱۰۰: به شیوهای منفعلانه رفتار میکنم، حتی زمانی که مایل به این کار نیستم.
پرسش ۱۰۱: خشم من غیرقابلکنترل است.
پرسش ۱۰۲: به دیگران زور میگویم و آنها را به باد تمسخر میگیرم.
پرسش ۱۰۳: احساس میکنم دوست دارم دیگران را به خاطر رفتارشان با من آزرده کنم یا مورد انتقاد قرار دهم.
پرسش ۱۰۴: چون میدانم چه چیزی درست یا غلط است، سخت تلاش میکنم تا کار درست را انجام دهم وگرنه خودم را سرزنش میکنم.
پرسش ۱۰۵: اغلب احساس میکنم در دنیا تنها هستم.
پرسش ۱۰۶: احساس ضعف و درماندگی میکنم.
پرسش ۱۰۷: آدم تنبلی هستم.
پرسش ۱۰۸: میتوانم تمام رفتارهای افراد مهم زندگیام را تحمل کنم.
صفحه بعد >
< صفحه قبل
پرسش ۱۰۹: احساس میکنم از من سوءاستفاده شده یا با من ناعادلانه رفتار کردهاند.
پرسش ۱۱۰: اگر به انجام کاری تمایل پیدا کنم، حتماً آن را انجام میدهم.
پرسش ۱۱۱: احساس میکنم از قلم افتادهام یا نادیده گرفته شدهام.
پرسش ۱۱۲: دیگران را تحقیر میکنم.
پرسش ۱۱۳: احساس خوشبختی میکنم.
پرسش ۱۱۴: احساس میکنم نباید مطیع همان قواعدی باشم که دیگران مجبور به رعایت آنها هستند.
پرسش ۱۱۵: زندگی من در حال حاضر حول این مسئله میچرخد که چه کارهایی را انجام دادهام و چه کارهایی را باید بهخوبی انجام دهم.
پرسش ۱۱۶: خودم را تنبیه میکنم تا از بیشتر مردم مسئولیتپذیرتر باشم.
پرسش ۱۱۷: وقتی احساس کنم بهناروا از من انتقاد شده، از من سوءاستفاده شده یا با من بدرفتاری کردهاند، میتوانم حقم را بگیرم.
پرسش ۱۱۸: وقتی اتفاق ناگواری برایم رخ دهد، لیاقت همدردی دیگران را ندارم.
پرسش ۱۱۹: احساس میکنم هیچکس مرا دوست ندارد.
پرسش ۱۲۰: احساس میکنم در واقع آدم خوبی هستم.
پرسش ۱۲۱: اگر لازم باشد برای دستیابی به ارزشهایم، کارهای تکراری و کسلکننده را انجام میدهم.
پرسش ۱۲۲: احساس شوخطبعی و خودانگیختگی میکنم.
پرسش ۱۲۳: میتوانم چنان عصبانی شوم که کسی را بکشم.
پرسش ۱۲۴: از هویت خودم و کاری که برای شادکامیام انجام میدهم، احساس خوبی دارم.
اتمام آزمون